“Super trots was ik toen ik haar na een jaar zag terugkomen. Geen stagiair meer, maar een professional.”

Mieke en Kaloeke

Mieke studeerde Sociaal Juridische Dienstverlening. Ze werkte na haar stage 4 jaar bij de Ombudsman en is nu stageadviseur bij team Stagebureau.

Kaloeke werkte bij de Ombudsman als onderzoeker en is nu secretaris Ambtelijk Opdrachtgeverschap bij Verkeer en Openbare Ruimte.

Mieke kende de ombudsman alleen uit haar wettenbundel, tot ze er ineens stage liep in Amsterdam. Haar begeleider was Kaloeke: open, eerlijk en meteen een fijne klik. “Het voelde meteen goed,” zegt Mieke.

Kaloeke herinnert zich haar eerste indruk nog goed: “Een frisse, slimme meid met veel potentie. Je vond snel je plek en werd al snel een volwaardig teamlid.”

Leermomenten

Tijdens haar stage leerde Mieke veel. Zoals het opnemen van de telefoon: “Ombudsman Metropool…’ Ik struikelde over mijn woorden. Daarna hing ik een kaartje op m’n scherm, zodat ik het nooit meer vergat.” Ook tijdens het inloopspreekuur kreeg ze vertrouwen. “Kaloeke liet mij de gesprekken leiden. Die gingen over alles: van scheve stoeptegels tot iemand die met haar kind op straat stond.”

Menselijkheid en humor

Wat haar het meest bijbleef? “De menselijkheid. Veel mensen denken dat het werk afstandelijk is, maar dat is het juist niet. Je hoort echte verhalen. Ik leerde hoe belangrijk het is om te luisteren, helder te zijn en empathie te tonen.”

Kaloeke: “We hebben veel gelachen. Soms ook gehuild. Maar altijd met respect en betrokkenheid.”

Van stagiair tot professional

Na haar stage bleef Mieke vier jaar bij de Ombudsman werken. Kaloeke: “Super trots was ik toen ik haar na een jaar zag terugkomen. Ze leidde een bijeenkomst en bracht het team weer samen. Geen stagiair meer, maar een professional.”

Mieke kijkt met warmte terug: “Dit was de plek waar ik misschien wel het meest ben gegroeid in mijn hele opleiding.”

‘Empathie is een van de sterkste tools in dit vak’

Mieke studeerde Sociaal Juridische Dienstverlening. Ze werkte na haar stage 4 jaar bij de Ombudsman en is nu stageadviseur bij team Stagebureau.

Kaloeke werkte bij de Ombudsman als onderzoeker en is nu secretaris Ambtelijk Opdrachtgeverschap bij Verkeer en Openbare Ruimte.

Mieke kende de ombudsman alleen uit haar wettenbundel, tot ze er ineens stage liep in Amsterdam. Haar begeleider was Kaloeke: open, eerlijk en meteen een fijne klik. “Het voelde meteen goed,” zegt Mieke.

Kaloeke herinnert zich haar eerste indruk nog goed: “Een frisse, slimme meid met veel potentie. Je vond snel je plek en werd al snel een volwaardig teamlid.”

Leermomenten

Tijdens haar stage leerde Mieke veel. Zoals het opnemen van de telefoon: “Ombudsman Metropool…’ Ik struikelde over mijn woorden. Daarna hing ik een kaartje op m’n scherm, zodat ik het nooit meer vergat.” Ook tijdens het inloopspreekuur kreeg ze vertrouwen. “Kaloeke liet mij de gesprekken leiden. Die gingen over alles: van scheve stoeptegels tot iemand die met haar kind op straat stond.”

Menselijkheid en humor

Wat haar het meest bijbleef? “De menselijkheid. Veel mensen denken dat het werk afstandelijk is, maar dat is het juist niet. Je hoort echte verhalen. Ik leerde hoe belangrijk het is om te luisteren, helder te zijn en empathie te tonen.”

Kaloeke: “We hebben veel gelachen. Soms ook gehuild. Maar altijd met respect en betrokkenheid.”

Van stagiair tot professional

Na haar stage bleef Mieke vier jaar bij de Ombudsman werken. Kaloeke: “Super trots was ik toen ik haar na een jaar zag terugkomen. Ze leidde een bijeenkomst en bracht het team weer samen. Geen stagiair meer, maar een professional.”

Mieke kijkt met warmte terug: “Dit was de plek waar ik misschien wel het meest ben gegroeid in mijn hele opleiding.”

“Super trots was ik toen ik haar na een jaar zag terugkomen. Geen stagiair meer, maar een professional.”

Mieke en Kaloeke

‘Empathie is een van de sterkste tools in dit vak’